Úvod > O nás > Aktuality > Recenze knihy: Strážci příběhů

Recenze knihy: Strážci příběhů

09. 12. 2016

Poctivě si pročítáme recenze, které píšete na naše knihy a jsme za ně moc rádi! Víme díky nim, co se vám líbí a nelíbí... A co tak pro vás máme chystat! :) Jednu z recenzí, za kterou jsme vděční vám přinášíme a děkujeme za ní Katce z mfantasy.cz!

Mechthild Gläserová se narodila v létě 1986 v Essenu a studovala politologii, historii a ekonomiku. I dnes žije a pracuje v Porůří, kde občas a poměrně špatně tancuje balet – ale jen tehdy, když se nikdo nedívá. Miluje, když si může vymýšlet záhadné příběhy, přičemž se psaním začala poměrně brzy. Inspiraci k novým příběhům hledá skoro všude, ale nejlépe jí to jde u šálku mátového čaje.

9c66e52fb8a7e657e531f8f858fb4ecdMožná právě během toho napsala Strážce příběhů, kteří se odehrávají během letních prázdnin na zapomenutém ostrově, na kterém se Amy dozví, že jako členka staré šlechtické rodiny ovládá schopnost vstupovat do knih a ovlivňovat již napsané příběhy. Amy si ve světě knih brzy najde přátele: moudrého Šér Chána z Knihy džunglí, láskou usouženého Goetheho Werthera nebo Olivera Twista, kterému daruje žvýkačku, což se posléze ukáže jako velmi nerozumné… Ale svět knih ale není tak pokojný, jak se Amy zprvu zdálo. Nejprve zmizí peníze z Ali Babova pokladu. Pak se cestou na ples k panu Darcymu zraní Elizabeth Bennetová, takže jeden z nejznámějších milostných příběhů je náhle v ohrožení. Když události začnou prosakovat i do reálného světa, a dokonce mají oběť na životě, ukáže se, jak je ohrožení vážné. O co tajemnému nepříteli doopravdy jde?

Především bych ráda vyzdvihla autorčinu fantazii při řešení knižního světa, v němž lze z jednoho příběhu přejít do druhého prostřednictvím rozcestníků, jako bychom stáli na horské stezce a rozmýšleli se kudy jít. To se mi velice líbilo.

Protagonisté příběhu Alexis a Amy, mladá matka s dospívající dcerou, opouští během letních prázdnin Německo a nalézají útočiště v matčině rodné Anglii, kde na jejich návrat čeká v honosném panství babička, lady Mairead Lennox. Amy se postupně dovídá, že členové její rodiny mají prapodivnou schopnost, mohou vstoupit do kteréhokoli knižního příběhu. Lidé s tímto darem se nazývají čtenáři a jejich úkolem je ochraňovat správný chod knižních příběhů i knihy samotné. Právě z postav mi nejvíce imponuje Amy – ze zakřiknuté a nedůvěřivé dívky se stane sebevědomá a cílevědomá osoba, která se nebojí žádných nástrah.

Kniha Strážci příběhů je psána velmi poutavě. Tento fantasy příběh je velmi napínavý a nasvé si přijdou i příznivci detektivek. Najdeme zde tajemno doprovázené ruku v ruce s drsnějšími částmi románu, kde se objeví pokus o vraždu, různá zranění, a dokonce i vražda samotná.

Amy si zprvu svou nově objevenou schopnost velmi užívá a prochází různými příběhy, kde se seznamuje s jejich postavami. Právě během jedné z takovýchto návštěv Amy zjistí, že někdo krade knižní nápady a příběhy pak ztrácí svůj děj, bez nich nemohou dále pokračovat. Příběhy se samy začínají přepisovat a tím jim hrozí zkáza. Amy se rozhodne zakročit a celou záhadu vyřešit. Naštěstí najde spojence v dalším čtenáři Willovi a mladém Wertherovi, se kterým se častou toulá po knižním světě. Vše je ale nakonec jinak, než se zdá, a Amy se život obrátí naruby.

Autorka podle mého názoru zpracovala úžasný nápad se zajímavým dějem, proto věřím, že u této knihy se jistě nudit nebudete. Nutí vás číst dále a dále, přemýšlet i zasmát se. Jediné, co by se autorce dalo vytknout je velmi rychlé ukončení příběhu s otevřeným koncem, který v nás zanechá až příliš nezodpovězených otázek.

Zprávy z redakce

13. 02. 2017

Nový školní rok se u nás blíží… Nevěříte?